And so it begins... - Reisverslag uit Sassenheim, Nederland van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu And so it begins... - Reisverslag uit Sassenheim, Nederland van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

And so it begins...

Door: Charlie

Blijf op de hoogte en volg Charlie

14 Februari 2014 | Nederland, Sassenheim

Na maaaaanden geduld te hebben gehad stond ik dan vanmorgen eindelijk mijn tas in te pakken. En weer uit te pakken. En nog een keer in te pakken. Dit is toch wel iets anders dan ik met de afgelopen reizen meegemaakt heb, gebonden zijn aan een aantal kilo's (nee, geen 20 kg, maar 8 kg pp) en dat terwijl je in toch wel bizarre omstandigheden terecht gaat komen. Iets met keihard vriezen, sneeuw. Blauwe vingers/tenen? Had ik al gezegd dat m'n slaapzak al 2 kg weegt? Dus.

Maar goed, bepakt met een aantal broeken, shirts met lange mouwen, een warm vest en een knalpaarse skibroek, die overigens perfect past bij mijn grootste kindermaat skijas, een slaapzak die je schijnt warm te houden tot -7 (erg benieuwd wat die slaapzak gaat doen bij -8 of <..) cup a soupzakjes, een ugly maar echt uberwarme en superzachte aan elkaar hanssopje pyjama met poesjes en natuurlijk een paar zakken drop staat mijn backpack nu klaar in de gang.

Dit is iets wat ik al zo lang wil doen. Na mezelf 2.5 jr voor de gek te hebben gehouden en leeg gevreten te zijn door negativiteit ben ik mezelf weer aan het vinden en dit is de kers op de taart. De droom van velen. Mijn ultieme uitdaging.

Ik weet dat ik kapot zal gaan, dat ik het zal uitschreeuwen als ik mijn ademhaling niet onder controle krijg, dat ik een kouwkleum ben en daar zeer waarschijnlijk snachts tegen de -15/-20 zal aanlopen. Maar ik ga het doen. En ik ga het halen. Is het niet kruipend door de sneeuw, dan wel door mijn roze wolk.

Love,
Charlie

ps. Schreeuw me ajb in gedachten naar boven, kan ik ieder moment van de dag gebruiken!

• 14 Februari 2014 - 17:30

Siem:

Woehoeeeee spannend! Succes en veel plezier xxxx

• 14 Februari 2014 - 17:52

Suzanne:

Charlie, wat een onwijs gaaf avontuur! Superstoer dat je dit gaat ondernemen. Ik zal je elke dag (hoe lang ga je?!) sterkte wensen en ben erg benieuwd naar je belevenissen. Weet dat je jezelf nooit kwijt kunt raken; je hebt jezelf altijd bij de hand, dus houd die stevig vast ;)
    Zet m op!

• 14 Februari 2014 - 19:37

Anja:

Wow het gaat echt gebeuren!
    Heel stoer en spannend.
    Heel veel plezier!
    Ik ben er van overtuigd dat je het gaat halen.
    Xxx

• 14 Februari 2014 - 22:46

Kim:

Je gaat het zeker halen! Denk maar aan ons allemaal, dat we langs de kant staan je aan te moedigen! ;-)

• 16 Februari 2014 - 16:35

Kepaes:

Hee wijf doe je best. je gaat het halen.

veel plezier