Treinreizen, getoeter en .... eindelijk rundvlees! - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu Treinreizen, getoeter en .... eindelijk rundvlees! - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

Treinreizen, getoeter en .... eindelijk rundvlees!

Blijf op de hoogte en volg Charlie

12 September 2009 | India, Vāranāsi

Lieve allemaal!

Daar was ik dan weer :)
Ik geloof dat ik geeindigd was bij de woestijn, wat dus een geniale ervaring was. We zijn vervolgens weer met de bus vertrokken naar Jodhpur. Ik was erg benieuwd wat deze stad me te bieden zou hebben, want er is altijd wel iets speciaal wat geen enkele andere stad heeft.
Nou, deze had vooral uitlaatgassen en luchtvervuiling als geen ander. Aangekomen met de bus namen we een riksja naar ons guesthouse, waarbij we eerst een stuk door het 'nieuwe' gedeelte van de stad reden. Complete chaos met duizenden riksja's, koeien en fietsen. Vervolgens reden we het oude gedeelte van de stad in, bij de oude klokkentoren waar de markt begon. Je zou denken dat het enigszins rustig zou zijn, NOT. Alles rijdt, loopt en toetert door elkaar. Uiteindelijk aangekomen bij het hotel waar we een echt grote, bijna soort van mooie kamer kregen met een balkonnetje. Lovely.
De dagen daarna de stad beetje verkend, maar ik kon me er niet echt in vinden. Wel hebben we een hele middag bij een klein kruiden en specerijenzaakje binnen gezeten en hebben we uitleg gekregen over 'alle' kruiden die er in India gebruikt worden, in het bijzonder safraan. Uitleg gekregen hoe je echte en neppe safraan kan herkennen, erg leuk allemaal. We hebben een heleboel verschillende thee's geproeft, en de alleslekkerste ooit. Echt, kom langs als ik weer thuis bent, want je wilt niks anders meer... :)
We hebben daar dus ook wat inkopen gedaan, diverse thee's en kruiden gekocht, Guido kon het niet laten om 1 gram echte safraan (a 475 roepies = 7,00) te kopen. Maar dan heb je ook wat :P
Vervolgens 2 treinen geboekt, van Jodhpur naar Agra om de Taj Mahal te zien, en diezelfde avond dan van Agra naar Varanasi te reizen in een slaaptrein (met A/C!!)
De eerste treinreis ging goed, was een Sleepercoupe waar we inzaten, maar was goed te doen. Bijna de hele reis geslapen. Aangekomen in Agra zijn we opzoek gegaan naar een hotel die aanbieden om op je tas te letten en waar je je kon opfrissen. Agra is echt een baggerstad afgezien van de Taj, dus veel mensen gaan dezelfde dag weer weg (en daar springen hotels dus makelijk op in :) )
Nadat we een hotel (eerder een gevangenis, zo ranzig en intimiderend) gescoord hadden en gedoucht, wederom met koud water, zijn we eindelijk naar de Taj Mahal gelopen. Het symbool van de liefde. Dus.
Nou, ik heb het geweten dat ik een tourist ben, een buitenlander, een buitenstaander. De entree voor een inwoner van India bedraagt... 20 RP. Voor een toerist...? Ja, iets meer, ik hoor het je denken. Doe eens een gok..? Juist ja, 750 RP. Compleet belachelijk, zwaar gediscimineerd. VErvolgens, nadat we dit belachelijke bedrag betaald hadden, moesten we een groot deel van onze spullen bij een 'bewaakt' lokaaltje achterlaten. Mijn tas, gepimpt met peacetekens en de tekst ' I LOVE PEACE' mocht niet naar binnen, DOOR DE TEKST DIE EROP STOND. Ik heb niks tegen moslims hoor (Taj is een moslimgebouw, compleet met teksten uit de Koraan), maar dit slaat toch alles? Stelletje...naja, je snapt mijn punt. Dus na veel harrewarre en alleen bepakt met geld en paspoort en camera (dat mocht dan weer wel) zijn we eindelijk naar binnen gegaan.
Tja, wat zal ik zeggen? Van buiten was het heel erg indrukwekkend, maar van binnen... viel het tegen. Donker, geen fotos toegestaan want dat zou het marmer aanpassen. Right.
Nou, na 1.5 a 2 uur hadden we het wel gezien en zijn we weer lkkr op het dakterras gaan zitten met uitzicht op de Taj ( zo was tie toch een stuk mooier, hahaha...) en s'avonds weer met de trein naar Varanasi. In een betere klasse, dus dikkere zitting om op de slapen en met airco dus. Heerlijk geslapen, wel tijd wakkergehouden door een gigasnurkvent die ik halverwege de nacht echt zijn strot kon omdraaien.
Aangekomen in Varanasi, wat de heiligste plek in ongeveer heel India is. Leven en dood komt hier bij elkaar. De Ganges, de heilige rivier, stroomt hier doorheen. Voordat ik een heel betoog over Varanasi ga houden, kijk even op deze link en lees wat er bij geschreven staat: http://www.backtrackers.nl/Varanasi.html Het is echt heel bizar om door het doolhof van alle kleine straatjes hier te lopen, en je een groep mensen tegenkomt met een brancard van bamboe waar dam een lijk op ligt, onderweg naar de Gath om verbrand te worden. Tres Bizar kan ik je zeggen. Ons guesthouse staat ook vlak boven de bekendste burning gath.
In ieder geval, nadat we aangekomen zijn hebben we vrij weinig gedaan, ik was helemaal kapot. Guido is naar een plaatsje hier in de buurt gegaan waar een aantal tempels staan. En s'avonds, ow.... s'avonds zijn we naar een klein Nepalees restaurantje gegaan waar ze BEEF hadden :):):):) Echt, 2 weken alleen maar rijst, kip en geit komt je dan echt wel je giegel uit en wat een verademing was dit 'diner'...! Geniale kok, lekker opstandig over Indiers enzo. Het was echt zo lekker, dat we er gisteravond weer naartoe zijn gegaan, en die man echt niet wist wattie zag toen we weer binnenkwamen. Hahaha, echt te leuk gewoon. Vanavond gaan we gewoon weer! We wilden eigenlijk vanavond de giga treinreis van 40 uur gaan maken, maar de trein zat vol. Dus moeten we nog een nacht hier blijven (waar we eigelijk allebei wel van balen, want we willen nu eindelijk naar het zuiden!!) Maar in ieder geval weer lekker eten vanavond!
Gisteren kon Guido niet kiezen tussen 2 dingen, iets van varkensvlees en fillet mignon, en koos uiteindelijk voor het laatste. Komt die man naar me toe, en fluistert iets in me oor wat ik niet tegen Guido mocht zeggen (ik verstond het ook niet, maar goed ;) ) en toen kreeg hij gewoon beide vleesgerechten. Uberlief mannetje, zijn kinderen en vrouw trouwens ook.

Anyway, Varanasi zijn we wel een beetje zat, te druk enzo. Ook teveel motoren, riksja's, fietsen enz, maar wat wil je met zo'n stad. Op naar het zuiden, met witte stranden, verse vis, garnalen en kreeft voor het avondeten en eindelijk dan het regenwoud. Guido heeft eindelijk het hele programma vertelt, en we gaan gewoon 3 hele dagen het regenwoud in!! Op zoek naar olifanten en een Tigertrail, op zoek naar tijgers. Uberspannend, maar UBERVET!!
Maar goed, voor we daar zijn moeten we eerst nog 40 uur met de trein naar Chennai. Das best een eindje, zo'n 2300 km volgens mij.
Ik mail jullie weer als ik daar ben!

Ik mis jullie steeds meer hoor, en heb steeds meer trek in een bord met boerenkool, jus en Unoxworst (hinthint...!)

Tot heel snel, hele dikke kus en kroel!
Xxx Charlie en Guido

Ps. Spijtig genoeg geen fotos deze keer, ruimte waar ik nu zit is echt crap en uploaden duurt uuuuuuren.

Dikke kussss

-----------------------------------------------------------------------------------------

12 september 2009 09:56 | Door: Karin
He lieve luijtjes,

Ik keek al uit naar weer een verhaal. En wat een avonturen weer, geweldig.
Hier gaat alles gewoon z'n gangetje ... :-).
Goede reis voor straks, en veel plezier in de jungle !

XXX,

K.
------------------------
12 september 2009 11:19 | Door: pa kees
Hallo Lieve Char en Guido

Fijn weer om iets van jullie te lezen. jullie maen wel wat mee zeg.

geniet weer van het volgende avontuur en kijk uit he

lieve groeten

pa
------------------------
14 september 2009 19:26 | Door: opa en oma
Fantastische verhalen!
We kijken uit naar het
vervolg
Lieve groeten van oma en opa van der Neut.
------------------------
16 september 2009 09:36 | Door: Hilda
Lieve Lotte en Guido,

Jullie moeten echt een boek schrijven over jullie reis! Ongelooflijk. Doe voorzichtig met de tijgers (schijnen iets harder uit te halen als een kat!)en geniet van jullie reis.
Liefs Hilda
------------------------
17 september 2009 17:25 | Door: kimmy
wow! ik heb geen andere woorden...
ben benieuwd naar jullie tigertrail! :)
------------------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Ola people, Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn reisverhalen. Enjoy en laat eens een berichtje acher, altijd leuk! XX Charlie

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 48269

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 28 Mei 2017

Alaska; Into the wild.

20 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Haiti, here we are again!

04 Juli 2016 - 27 Juli 2016

China, back to the roots.

07 Maart 2016 - 16 Maart 2016

Orlando: home sweet second home.

01 September 2015 - 29 September 2015

Dont cry for me, Argentina

08 Oktober 2014 - 15 Oktober 2014

Tokyo, to infinity and beyond.

14 Februari 2014 - 09 Maart 2014

De tocht der tochten: Mount Everest base camp

23 Augustus 2013 - 13 September 2013

Tripping through Thailand!

28 September 2012 - 26 Oktober 2012

Rondreis India & Nepal

17 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Geheimen van de Egypte

12 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Mother Nature, here I come!

02 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

Helping Haïti

01 September 2009 - 30 September 2009

Rondreis door India

Landen bezocht: