Busreis from H*L en de woestijn!! - Reisverslag uit Jodhpur, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu Busreis from H*L en de woestijn!! - Reisverslag uit Jodhpur, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

Busreis from H*L en de woestijn!!

Blijf op de hoogte en volg Charlie

07 September 2009 | India, Jodhpur

Lieve allemaal,

Is alweer enige tijd geleden, maar we hadden dan ook een hoop te doen!

We zijn dus met de bus naar Jaisalmer gegaan. We wisten van tevoren dat we over moesten stappen om een uur of 5.00 s’morgens, maar dat kon helaas niet anders. Dus om 22.00 uur zijn we vertrokken, in een sleeperbus zodat er in ieder geval nog een beetje zouden slapen. Om 4.00 uur warden we ruw uit onze slaap gehaald met de mededeling dat we de bus uit moesten voor de overstap. Als een stel malloten hebben we alles bij elkaar geraapt en zijn als een malle de bus uitgerend. Uiteindelijk bleek alle stress voor niks, want de volgende bus stond al wel klaar maar vertrok dus pas een half uur later.
Er zaten nog een aantal backpackers aan boord die niet op de hoogte waren van de overstap, dus je kan je de sfeer voorstellen van 7 packers die ruw uit hun slap verstoord worden.
De volgende tegenvaller deed zich aan toen we de tweede bus in gingen: we hadden geen sleeperplekken meer, maar zitplekken. Op de achterste rij. Drama. Zeker omdat er gezegd werd dat we nog maar 1 keer zouden stoppen en date en keer of 30 werd. Allemaal locale mensen die tegen een kleine prijs meemochten. Aangezien er wel sleeperplekken in de bus aanwezig waren, werden deze volgestopt met locale mensen, vooral vieze mannetjes die maar naar je blijven staren. Ik neem aan dat jullie mij enigzins kennen, en zeker omdat ik uit mijn slap gehaald ben, was ik niet op mijn allerbest en ben dus uiteindelijk uit mijn dak gegaan, en Guido daarna ook nog ;). Het hielp wel!

Uiteindelijk zijn we dan in Jaisalmer, een plaats 60 km van de Pakistaanse grens. Ik had mijn bedenkingen voordat we naar deze plaats zouden gaan, maar het doel was een nacht in de woestijn doorbrengen. Dus we gingen :)
Aangekomen met de bus staan (niet overdreven, ruim 60 mannen de schreeuwen en te gillen dat we naar hun hotel moeten komen. Ik werd helemaal gek. Het was meer dan 40 graden (sorry Erik :)), ik was helemaal kapot, had maar 3 uur geslapen en was echt niet te genieten. Guido wilde naar hetzelfde hotel waar hij vorig jaar geweest was, omdat ze hem toen een prive tour door de woestijn hebben aangeboden en hij dit nu weer wilde doen. We vonden een mannetje van het hotel, Golden City, en werden daar naartoe gebracht, totally broken.
De rest van de dag niet veel meer gedaan, alleen nog de trip naar de woestijn geboekt in het hotel. De sfeer van de stad trok me in eerste instantie helemaal niet. Het is echt een giga mannencultuur hier in India, en in deze stad helemaal. Veel moslims, vrouwen met hoofddoeken die ze over hun gezicht trekken op het moment dat je naar ze kijkt. Heel afstandelijk allemaal.
Maar goed, volgende dag om 7.00 uur smorgens werden we met de jeep opgehaald om een stuk te rijden en wat dorpjes aan te doen. Bleek alleen dat er nog 2 jongens meegingen, geen privetrip dus. Aardige jongens uit Engeland, dus viel allemaal mee.
We werden gedropt in een klein tentje aan de kant van de weg waar al 2 kamelen lagen te wachten. We werden enigzins melig met zijn 4e, omdat we dachten dat we met zijn 2e op 1 kameel zouden moeten. Was niet het geval gelukkig :P
Lekker gereden op een kameel, brandende zon maar wel goed ingepakt dus niet verbrand.
Na een rustpauze van een uur of 4 (ze doen hier echt niks tussen 12.00 en 16.00) zijn we verder gegaan, maar toen echt de woestijn in, zonder toeterende auto’s en zichtbare wegen. Ik werd helemaal krankjorum van mijn kameel. Eigenwijs stuk vreten (soort zoekt soort?), ging telkens over zijn nek (nee hoor, hij was niet ziek…right….) en liep voor geen meter door. En nadeel: omdat hij niet doorliep, moest hij telkens rennen, waardoor mijn bottom ondertussen voor mijn gevoel pimpelpaars was.
Eindelijk aangekomen op een groot stuk open terrein waar een jeep (beetje jammer, midden in de woestijn) stond met ijskoud bier en frisdrank (dat was dan weer een hemelse ervaring kan ik je zeggen), de gidsen begonnen meteen met vuurtje maken om het avondeten te bereiden.
Na wat gegeten te hebben zijn we nog met zijn 4e op slangenjacht geweest, omdat Guido een beetje geobserdeerd was er dit jaar dan toch eindelijk 1 te spotten. Maar helaas! Nothing. Ondertussen zon onder en binnen 10 minuten is het pikdonker. Alleen hadden we complete volle maan, echt te perfect voor woorden gewoon :)

Guido en ik zijn de duinen weer ingelopen met een paar kleden om daar te slapen. Heerlijk naar de maan gekeken, doodstil was het.
Voel je de maar aankomen…? Juist, komtie: MAAR we werden geterroriseerd door zwarte, tussen de 5 en 10 cm grote mestkevers (http://nl.wikipedia.org/wiki/Mestkevers). Waarschijnlijk waren de kleden waar we op lagen niet helemaal schoon (lees: eigenlijk uberranzig) en trok die dingen aan.
Een paar uur zagen we de lol er wel van in, maar toen we eindelijk wilden slapen gingen die dingen nog steeds overal in, op en onder zitten (dus ook in je kleding…). We zijn ergens anders gaan liggen, beetje schuiner, maar weet je? Die kleredingen lopen ook gewoon omhoog…! GGRRR. Toen hebben we een nieuwe sport ontwikkeld: keverwerpen. We lagen boven een 4 meter hoge duin, dus telkens als er 1 op het kleed wilde lopen, pakte Guido ze op en keilde ze naar beneden. Nee, dat was dus niet zielig. He, nog een maar weet je? ZE KUNNEN VLIEGEN!! Dus ze kwamen net zo hard weer naar boven gevlogen op het moment dat we ze met een *pok* hoorde landen.
Uiteindelijk toch wel wat geslapen hoor, en precies voor de zonsopkomst was ik alweer wakker. Giga mooie ervaring, als je voor je de zon ziet opkomen en achter je de volle maan nog ziet schijnen.
Daarna weer naar de groep en de terugreis met de kamelen. Alle drie de guys hadden nogal last van uhm… hoe zal ik dat eens netjes omschrijven? Misschien zoals een van die Engelse gasten het zei: “I think my nuts have been cracked”. Hahahaha, ik heb me kapot gelachen, want voor meiden is het ook niet lekker zitten. Anyway, uiteindelijk zijn we weer gestopt en werd nog een lunch gemaakt. We waren complete kapot. Om 10.00 was het al 43 graden, dat was echt niet gezond meer. Het flessenwater wat nog over was, had ook al de temperatuur van 30 graden bereikt, echt niet te drinken. De jeep naar het hotel kwam een uur of 2 later en konden we eindelijk een lekker koude douche nemen (Note: er is hier geen koud water. Als je de kraan opendraaid, komt er 20 graden water uit en de warme doet het 9 van de 10 keer niet!).
Klinkt vast als veel gezeik allemaal, maar die nacht met zijn 2e in de woestijn onder een sterrenhemel en volle maan was geweldig en zal ik nooit vergeten.

Gisteren, 6 sept, zijn we weer met de bus naar de volgende bestemming gegaan: Jodhpur. Chaotische stad met een oud en nieuw gedeelte. En veel smog, veel meer dan de steden hiervoor. Ze hebben mooie spullen maar je wordt constant afgezet omdat je tourist bent (valt ook niet op…).
Ik hoop dat Guido morgen nog een mooie deal kan maken voor een partij armbanden, maar dat moet wel lukken hoop ik (niet dat ik het niet wil doen, maar die mannenwereld he… Hoewel ze zonder ons helemaal niks kunnen:) Hahahaha… )

Morgen (8 sept) gaan we om 20.00 uur met de trein (eindelijk een keer geen bus meer!!) naar Agra, om de Taj Mahal te zien. Ik ben zeer benieuwd, reis duurt 12 uur. We missen waarschijnlijk net de zonsopkomst, maar kunnen er nog wel wat van meepikken.
Morgenavond vertrekken we dan weer met de trein naar de volgende stad, Varanari. Daar blijven we dan weer een aantal dagen, om weer een beetje tot bedaren te komen.

Nou, dit was het dan weer voor nu! Ik heb geprobeerd om meer fotoruimte te krijgen, maar dat lukt niet. Ik heb nu een aantal fotos op hyves gezet en mijn profiel open gezet zodat iedereen erin kan. Enjoy!!

Ik mis jullie allemaal, en soms een beetje dat lekkere Nederlandse gezeik over het weer en de aardappels met groente, maar vooralsnog zit ik nog een tijdje hier!

Dikke kus voor jullie allemaal, en voor sommige een beetje extra :)

Tot over een paar dagen en bedankt voor jullie mailtjes en reacties!
Xxx Charlie

-----------------------------------------------------------------------------------------

7 september 2009 11:32 | Door: Robin
Hey! Klinkt allemaal als een groots avontuur! Veel plezier nog en voor iedereen die zich afvraagt waar ze jouw hyves kunnen vinden hier de link:

http://kissandpeace.hyves.nl/
-----------------------
7 september 2009 11:39 | Door: Karin.
He luitjes,

Wat een verhalen weer, zo maak je nog eens wat mee !
Succes met alle geblesseerde 'onder'delen :-), de volgende keer extra kussentjes meenemen ?
Veel plezier de komende tijd, en probeer inderdaad een paar dagen bij te komen voordat jullie weer een lange reis gaan ondernemen.

XXX,

K.
-----------------------
7 september 2009 11:48 | Door: Charlie Luijk
Thnx Robin, ik was er net mee bezig om het erbij te zetten!

xx
-----------------------
7 september 2009 16:02 | Door: Kimmy
hey hey!
tja, dan is NS-vertraging ineens minder erg :P
superverhalen allemaal! ik ga snel je foto's bekijken op hyves!
-----------------------
7 september 2009 21:19 | Door: Siemie
Ha Char en Guido,

klinkt allemaal weer heel leuk wat jullie hebben gedaan! Ik ben benieuwd naar alle foto's als jullie weer thuis zijn. Pas op voor de enge mannen he haha, geintje!

kusssss
-----------------------
7 september 2009 22:01 | Door: pa kees
Hallo kids,

Wat een verhaal weer, erg leuk om jullie ervaringen weer te lezen.
Weer heel veel plezier met de volgende trip.

Groet en liefs pa
-----------------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Ola people, Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn reisverhalen. Enjoy en laat eens een berichtje acher, altijd leuk! XX Charlie

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 48269

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 28 Mei 2017

Alaska; Into the wild.

20 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Haiti, here we are again!

04 Juli 2016 - 27 Juli 2016

China, back to the roots.

07 Maart 2016 - 16 Maart 2016

Orlando: home sweet second home.

01 September 2015 - 29 September 2015

Dont cry for me, Argentina

08 Oktober 2014 - 15 Oktober 2014

Tokyo, to infinity and beyond.

14 Februari 2014 - 09 Maart 2014

De tocht der tochten: Mount Everest base camp

23 Augustus 2013 - 13 September 2013

Tripping through Thailand!

28 September 2012 - 26 Oktober 2012

Rondreis India & Nepal

17 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Geheimen van de Egypte

12 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Mother Nature, here I come!

02 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

Helping Haïti

01 September 2009 - 30 September 2009

Rondreis door India

Landen bezocht: