Eerste dagen in India! - Reisverslag uit Udaipur, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu Eerste dagen in India! - Reisverslag uit Udaipur, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in India!

Blijf op de hoogte en volg Charlie

01 September 2009 | India, Udaipur

Lieve allemaal,

Hier dan eindelijk een berichtje vanuit Udaipur, Noord India!

28 aug: Vrijdagmorgen vroeg zijn we dus vertrokken om half 5 s'morgens. Ik zwaar beroerd, bleek achteraf gewoon de zenuwen te zijn want eenmaal in het vliegtuig naar Londen was er niet echt meer wat aan de hand. Wel verkouden en koppijn, dus ik een beetje in de stress of ik toch niet miss gewoon Mexicaanse griep zou hebben... (Streskip ;))

Een paar uur in Londen gewacht en om 11 uur smorgens eindelijk onderweg naar Mumbai. Vliegreis verliep goed, af en toe turbulentie waar Guido niet echt goed tegen kan, watje :P Beetje geslapen, filmpje gekeken en het eerste eten uit India gegeten!
Eenmaal in Mumbai aangekomen nog een beetje stress om alle formulieren die je moet invullen omtrent je verblijf en de mexicaanse griep, maar dat bleek nogal overdreven aangezien je alleen maar een formulier hoefde af te geven bij de balie. Niks geen warmtescanners waar je doorheen zou moeten (wat ik ergens gelezen had!), dus alles stress voor niks!

29 aug: Maar goed, eindelijk in India! Ondertussen 1 uur snachts plaatselijke tijd... De warmte slaat meteen op je hele lichaam, zweet breekt je uit en je ruikt geuren die je nog nooit geroken hebt. En wat een mensen...! En wat kunnen ze staren :)
Wij een taxi proberen te bestellen om naar een hotel in de stad te gaan, maar bleek niet te kunnen. De regels zijn aangescherpt ivm de aanslagen van afgelopen november, dus moesten we daar terplekke een hotel met taxi reserveren. Uiteindelijk het duurste hotel genomen (voor de helft van de prijs incl taxi a 2500 roepie = ongeveer 40,00, erg duur dus voor hier) en eindelijk onderweg!
Onderweg met een priveauto, bestuurder die geen engels spreekt en compleet gaar kijk ik naar buiten en zie de mannen, vrouwen en vooral kinderen op straat liggen slapen. Sommige op een kleedje, andere onder een zeil als en tentje gespannen.
Ik probeer er niet naar te kijken, maar je kan er niet omheen en wordt er naartoe gezogen.
Heavy stuff voor de vroege morgen, ookal probeer je je erop voor te bereiden.
MAar goed, aangekomen bij hotel, lekker groot rond bed en heerlijk geslapen!

30 aug: Volgende dag Mumbai by light!
We gaan naar een ander hotel, goekoper en dichter in de stad. Hele dag lekker door de stad gestruind, naar het hotel van de aanslag geweest, wat toch wel een indruk heeft achtergelaten. Zwarte muren, houten platen voor de ramen. Kan me, en wil me, niet voorstellen wat voor chaos het hier een half jaar geleden geweest is.

Anyway, lkkr gegeten, Guido kent zijn adresjes moet ik zeggen!
Na weer een nacht in Mumbai (kamer zonder raam, klein en doet een beetje aan een gevangenis denken... maar alles went :P) vertrekken we vandaag met de bus naar Udaipur! Een reis van 16 uur met de bus. Ik was zeer benieuwd hoe de bus zou zijn, de foto's zagen er in ieder geval goed uit... maar helaas!
Geen airco zoals belooft en Guido en ik worden in een slaaphokje gepropt van 1.70x1.00 om daar voor 16 uur te zitten/liggen/slapen. Dus.
Maar... het was eigenlijk geniaal geweldig. Zodra we echt de stad uit zijn, komt eindelijk de mooie natuur naar boven, zie de de verschillen met de stad en wordt de weg nog hobbeliger dan daarvoor. We zijh het hele slaaphokje doogestuiterd, maar uieindelijk hebben we toch een paar uur geslapen. Een aantal keer gestopt, in 5 minuten 5 muggenbulten opgelopen terwijl we net wandelende citroenen zijn hoe vaak en hoe veel we ons insmeren. Owja, die malariapillen liggen me niet echt lekker. Word misselijk, maarja, niks aan te doen!
Maar de reis was dus geniaal. Natuurlijk een klapband, precies onder onze slaapplek. Erg leuk om te zien hoe dat gaat hier: eerst komen er 2 mannetjes uit de bus kijken. Thja, die band is echt lek. Dan nog 2 en nog 3, uiteindelijk staan er 11 man te kijken naar een lekke band. Dan slaakt er 1 een diepe zucht, trekt zijn shirt uit en gaat aan de slag. Hoe lang het geduurt heeft weet ik niet, we zijn weer in slaap gevallen. Vervolgens hebben we ook nog een tijd in de file gestaan, midden in de nacht he!!

31 aug: Uiteindelijk, na ruim 19 uur zijn we dan eindelijk in Udaipur! Wat een gigantisch leuke stad. Allemaal kleine straatjes met winkeltjes die kleding, sieraden en alles wat je maar kan verzinnen verkopen. Met een 3wieler gaan we naar ons hotel, Dream Heaven. Wat een schitterende kamer: Rode muren, zonnebloemen op het plafond, alles met kleur! En een groene hagedis op de muur :) We hebben wat opgefrist en zijn meteen de stad weer ingegaan.
Hele dag gelopen, van alles gezien en lekker gegeten. Om half 12 nog even naar huis gebeld, omdat ik dacht dat het al Li Ping dag was. Dagje te vroeg! Echt, zodra je voet op Indiase bodem zet, heb je geen besef meer van dag, tijd of iets van dat alles. Je waant je gewoon in een andere wereld. Geweldig.

1 sept: We zijn weer lekker aan de wandel in Udaipur. Ik heb eindelijk een internetcafe kunnen scoren, Guido is naar een Tempel hier om de hoek en ik ben al een half uur een verhaal voor jullie aan het typen. Het is hier dus fantastisch, alles erop en eraan. We passen ons heel snel aan, qua eten en temperatuur en de mensen. (Hoewel dat staren af en toe gruwelijk irritant is).
Vandaag weer lekker de toerist uithangen, en morgenavond vertrekken we alweer naar de volgende plaats: Jaisalmer. Daar gaan we de woestijn in met een kameel om daar een nacht de slapen onder de sterrenhemel. Wat wil een mens nog meer?

Tot zover de eerste indrukken, over een paar dagen weer een volgende mail met wat meer inhoud! Ik mis jullie allemaal hoor :)

Tot snel weer, al duurt het misschien nog ff!

Dikke kus van ons,
Charlie en Guido vanuit een warm, 30 graden minimaal, Udaipur!

-----------------------------------------------------------------------------------------

2 september 2009 06:55 | Door: Pascale
Hey Charlie, leuke verhalen tot nu toe! Maar inderdaad wel bizar om zo behandeld te worden in een restaurant, daar kunnen ze hier nog een puntje aan zuigen haha!

Ik wens jullie nog heel veel plezier!
Ga ik verder met voorbereidingen voor de bruiloft van mn oma vandaag!
Ik lees je snel weer :D
----------------
2 september 2009 07:00 | Door: Karin
Zo hoogheden, nu willen jullie natuurlijk helemaal nooit meer terug naar dat gewone Nederland :-). Wat een ervaring zeg, maar ..... was het eten ook nog lekker ?
Goeie reis , en tot jullie volgende verhaal.

XXX, K.
----------------
2 september 2009 07:50 | Door: Lou
NU voel ik me erg schuldig hahaha, ik heb je dat spul nog wel aangesmeerd. Ik denk lekker kan ze es een truitje wassen daar. Wil nu al niet meer weten wat er gebeurd is, vet lullig!!

Kus!
----------------
2 september 2009 08:25 | Door: Siemie
Ha Char en Guido,
klinkt goed allemaal haha! Daar maak je tenminste dingen mee, hier is het maar saai allemaal :p
Heel veel plezier nog en tot nog lang niet! :D
xxxx
----------------
2 september 2009 22:07 | Door: pa kees
Hoi weer

Je maakt het ik in je verhalen wel spannend char!! Het moet een aparte ervaring zijn geweest. Wat heb je uiteindelijk totaal betaald??

Veel plezier weer met de verder activiteiten.

Groet Pa
----------------
3 september 2009 07:07 | Door: Lou
Darling,

Ik ben op die site gaan kijken en die fotos zijn echt WOWWWWWWIEEE ook dat bootje op dat meer GRANDIOOS!
----------------
3 september 2009 11:39 | Door: Boon
Wat een verhalen haha, en jullie zijn krap aan een week weg! Heel veel plezier nog, hier stormt en hoost het dus geen geklaag dat het warm is a.u.b. :)

Geniet,

Erik
----------------
6 september 2009 14:29 | Door: Kimmy
Hey Charles en Guido! Jeetje, wat een verhalen zeg! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Veel plezier nog daar en ik volg jullie verslagen op de voet!
Knuf
----------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Ola people, Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn reisverhalen. Enjoy en laat eens een berichtje acher, altijd leuk! XX Charlie

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 48353

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 28 Mei 2017

Alaska; Into the wild.

20 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Haiti, here we are again!

04 Juli 2016 - 27 Juli 2016

China, back to the roots.

07 Maart 2016 - 16 Maart 2016

Orlando: home sweet second home.

01 September 2015 - 29 September 2015

Dont cry for me, Argentina

08 Oktober 2014 - 15 Oktober 2014

Tokyo, to infinity and beyond.

14 Februari 2014 - 09 Maart 2014

De tocht der tochten: Mount Everest base camp

23 Augustus 2013 - 13 September 2013

Tripping through Thailand!

28 September 2012 - 26 Oktober 2012

Rondreis India & Nepal

17 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Geheimen van de Egypte

12 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Mother Nature, here I come!

02 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

Helping Haïti

01 September 2009 - 30 September 2009

Rondreis door India

Landen bezocht: