Wat een dag in Udaipur..! - Reisverslag uit Udaipur, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu Wat een dag in Udaipur..! - Reisverslag uit Udaipur, India van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

Wat een dag in Udaipur..!

Blijf op de hoogte en volg Charlie

02 September 2009 | India, Udaipur

Lieve allemaal,

I know, I know, dit bericht komt veels te snel na mijn verhaal van gisteren,, maar we hebben toch wat meegemaakt!!

Gisteren nadat ik mijn verhaal getypt had, zijn we eerst wat gaan drinken op een dakterras met giga uitzicht over de hele stad. Vervolgens naar een paleis gegaan, grootste paleis van de provincie Rajastan (als je het zo schrijft). Paleis was mooi, maar de 'kunst' en vechtartikelen waren minder.

In ieder geval, vervolgens zijn we weer naar het hotel gelopen en kwamen we onderweg een muzikant tegen. Guido heeft ruim een uur met deze man zitten praten, muziek gemaakt, erg grappig allemaal (ik hoop dat deze foto wil laden, gisteren lukte niet alle foto's).

Ok, ok, ik type door, dit is allemaal zo boeiend niet. Ik het hotel gekomen even opgefrist en Guido zocht in zijn Lonely Planet boek naar een Restaurant voor max 500 rupees p.p (=8 euro).
Lang verhaal enigzins in te korten: de driewielertaxidriver wist niet eens waar het was, maar uiteindelijk worden we een terrein opgereden (na eerst grondige check van de security die voor een groot hek stond) met een oprijlaan van een kilometer. We komen uit bij een groot, mooi hotel waar beveiligingspoortjes bij de ingang staan, picolo's enz, giga indrukwekkend en duur uitziend. We gaan naar binnen, airco heerlijk, en blijkt dat we in het verkeerde hotel zitten. We hadden naar links gemoeten met de riksja toen we door het eerste hek gingen. Ok, wij lopen want de riksja was al weg.

Wat we toen zagen ga je niet geloven... http://www.udaivilas.com/Hotel/Hotel-Overview.aspx
Dit zijn dus foto's bij daglicht, moet je nagaan hoe het eruit zag vbij night met alle lichtjes.
Het was gewoon een freaking paleis (in hotelvorm) en daar zou ons restaurant in zitten...?
We lopen het terrein op, beveiligingcheck nogmaals en dan mogen we naar binnen. Zodra we binnen komen, wordt de deur voor je opengehouden, zegt iedereen die daar werkt je vriendelijk gedag alsof je de King and Queen herself bent. Bizar. We worden door een deur naar beneden gelaten, waar watervallen langs de trap zachtjes kabbelen. Echt, we wisten niet wat we zagen toen we de dinerzaal binnenkwamen. Kouwe kak van hier tot het Kurhause in Scheveningen!!! Ik kreeg al enigzins een raar gevoel toen we het terrein opliepen dat dit geen 500 rupees diner zou worden, en ik kreeg gelijk (helaas, moet ik zeggen...;) Voorgerecht alleen al waren vanaf 700 rupees, moet je nagaan wat de hoofdgerechten kosten!
We waren in shock, we werden echt behandeld als King and Queen. Zat ik dan, in mijn groene Teva'Jesusnikes'sandalen, in een spagettitruitje en een 3/4-broek, totaal bezweet van de hele dag... BIZAR!!

We hebben lekker gegeten, maar voelde ons nogal opgelaten. Je mocht niks zelf doen, als je wat op je bord wilde scheppen, kwam er een ober aangesjeest om het voor je te doen.
Al met al wel een geweldige ervaring, maar tres bizar :D

Ga nu ff proberen wat fotos erop te zetten voordat Guido terug is (hij is dikke handel in armbandjes voor me aan het voeren, hoop dat het lukt!!)

Thnx voor alle lieve berichtjes, doet me goed van jullie te horen :)

Tot snel weer, vanavond vertrekken we om 9 uur naar Jaisalmer, busreis van 12 uur. Ben zeeeer benieuwd naar de woestijntrip!

Dikke kus van ons,
Charlie en Guido


PS. Li Ping, was je Li Ping dag leuk? Ik had nog gebeld, maar was een dag te vroeg en jij was op een partijtje!

PPS. Lou, ik heb een handwaszeep=explosie gehad in mn tas... Wat een drama, maar daar vertel ik in mijn volgende verhaal meer over!! Byeeeee xx

-----------------------------------------------------------------------------------------

1 september 2009 09:13 | Door: Karin
He luitjes,

Wat een verhalen al na een paar dagen.Het eerste wat ik denk als ik dit lees : daar wil ik ook een keer naartoe !
Fijn dat het met jullie goed gaat,en dat de reis tot nu toe zonder grote problemen is verlopen.
Geniet maar lekker verder, en hoewel we jullie ook missen, moeten jullie vooral nog niet snel thuis komen :-).
Ben nu al beniewd naar de verhalen over de kameel .......

XXX, K.
-------------------
1 september 2009 14:04 | Door: Lou
Hey meid (en Guido natuurlijk!),

Wat een leuk verhaal heb je geschreven! Ben erg nieuwsgierig naar de verdere foto's. Lijkt me zo gaaf he in de woenstijn slapen!!

HAVE FUN NOG HE (miss youuuuu)
-------------------
1 september 2009 17:10 | Door: Mary
hoi lieve luitjes!

Klinkt allemaal erg goed tot nu toe. De woestijn vinden jullie vast fantastisch maar dat zal wel blijken uit het volgende bericht. Ik heb zojuist een vlucht geboekt naar Bangkok, ga 4 weken met mijn rugzak op Thailand verkennen in mijn uppie!Ik vertrek half oktober. Vind het best spannend maar heb er onwijs veel zin in!
Geniet van alles wat jullie ondernemen, ik kijk uit naar het volgende bericht!

Liefs mary
-------------------
1 september 2009 20:46 | Door: pa kees
Hallo Charretje en Guido,

Fijn te lezen dat alles goed gaat. Geniet met volle teugen van alle indrukken . Ben inderdaad benieuwd naar jullie volgende verhaal.

Lieve groeten Pa
-------------------
2 september 2009 17:47 | Door: oma en opa v.d.Neut
lieve kinders, wat leuk
om jullie op deze manier te volgen en wat een
belevenissen allemaal.
Nog een fijne reis en veel plezier. Liefs, oma.
-------------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Ola people, Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn reisverhalen. Enjoy en laat eens een berichtje acher, altijd leuk! XX Charlie

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 48355

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 28 Mei 2017

Alaska; Into the wild.

20 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Haiti, here we are again!

04 Juli 2016 - 27 Juli 2016

China, back to the roots.

07 Maart 2016 - 16 Maart 2016

Orlando: home sweet second home.

01 September 2015 - 29 September 2015

Dont cry for me, Argentina

08 Oktober 2014 - 15 Oktober 2014

Tokyo, to infinity and beyond.

14 Februari 2014 - 09 Maart 2014

De tocht der tochten: Mount Everest base camp

23 Augustus 2013 - 13 September 2013

Tripping through Thailand!

28 September 2012 - 26 Oktober 2012

Rondreis India & Nepal

17 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Geheimen van de Egypte

12 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Mother Nature, here I come!

02 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

Helping Haïti

01 September 2009 - 30 September 2009

Rondreis door India

Landen bezocht: