THE time of my life! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu THE time of my life! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

THE time of my life!

Blijf op de hoogte en volg Charlie

15 Juni 2011 | Costa Rica, San José

Dinsdag 14 juni 2011

Vanmorgen dus weer lkkr op tijd wakker geworden, ruim 1.5 uur voordat m'n wekker ging. Fijn dat m'n Amsterdamse werkritme het hier ook kan uithouden, misschien moet ik eens opperen om een 2e vestiging te openen ;) We zijn nu onderweg naar Monteverde, een plaatsje midden in het woud en een walhalla voor iedere ecoloog. Qua winkels, restaurantjes en barren schijnt het niet heel boeiend te zijn volgens Fabian, maar we weten inmiddels wat er gebeurd als we naar hem luisteren..! Nee, hij is echt heel leuk onze gids, en logisch dat hij vrienden en Fam helpt. Over onze rug ;)

Ohja, voor ik verder ga eerst even een paar memorabele wetenswaardigheden en/of quotes:
- Mijn tas woog bij het inchecken maar 14 .5 kg!
- Costa Rica was eerst alleen maar een vulkaan, maar door de uitbarstingen is al het zeer vruchtbare land eromheen ontstaan. Hetzelfde geldt voor Panama, zo zijn beide landen aan elkaar 'gegroeid'!
- To be gay or not to be gay: 'Oh, dus jullie (Eva en ik) zijn helemaal geen stelletje? ... Jullie kenden elkaar eigenlijk helemaal niet voor deze reis? ... Aha... (19 paar verbaasde, starende ogen die ongeloof uitstralen.) Nope, not to be gay! LOL
- Vulkaan Poas, waar ik maandag geweest ben, is in 1953 voor het laatst uitgebarsten waarbij slachtoffers zijn gevallen. In 1991 is er nog een uitbarsting geweest waarbij geen slachtoffers zijn gevallen, maar waarbij wel de zee zich destijds 2 meter heeft teruggetrokken waardoor het koraal ineens boven het water kwam te liggen en Costa Rica ineens 2 mtr groter was! In 2007 werd hij weer actiever, maar is het niet tot een echt uitbarsting gekomen.
- Je zou denken, willen en hopen dat tourisme hetgeen is waar ze hier hun geld mee verdienen. Helaas. Op nr 3 staat tourisme, op nr. 2 het werken in een call centre voor Amerikaanse bedrijven waar mensen vanuit de hele wereld dus naartoe bellen met vragen over oa computers (tres bizar) en met stip op nr. 1: het maken van microchips voor Intel. Doet een beetje pijn hè?

Anyhow, Monteverde. Geweldig verhaal achter de krakkemikkige slechte weg naar boven: deze wordt met opzet niet gemaakt of opnieuw geasfalteerd, omdat de toeristen dan te snel naar boven komen en alles in 1 dag komen bezoeken en doen. Is ook een manier om het toeristme levend te houden! We zijn eind van de middag aangekomen in Monteverde in een gigantische regenbui die ook niet meer is gestopt tot we gingen slapen. We zouden een nightwalk gaan doen in het regenwoud, omdat je dan het meeste ziet qua dieren, maar het was gewoon niet te doen. Jullie zijn dus niet de enige met regen in de zomer :P Ik reis er alleen 1000den km´s voor en betaal (teveel) geld. Hoewel ik echt op de mooiste plek van de wereld zit met natuur, zon en regen en 25 graden... #blabla, ik dwaal af ;)

In plaats van de nachtwalk zijn we een andere tour gaan doen: deze eindigde in de lokale kroeg! Sommige mensen mogen mijn kroeg in Sassem kansloos vinden, hahahahahaha, dit sloeg alles! Na een biertje zijn we met de bus naar het restaurantje gegaan die onze grootaandeelhouder ons aanraden , maar hij heeft een goede keuze gemaakt deze keer. Echt heerlijke Pasta met pesto gegeten met een nog lekkerder glas witte wijn. Daarna zijn we allemaal ingekakt en half slapend in de bus teruggegaan naar het hotel. Meteen naar bed en dromen over de GENIALE dag die ik morgen ga beleven in Selvatura Park: Canopy tour (kabelbaan over de toppen van het regenwoud) en de hanging bridges wandeltocht. 7.00 am onbijt, 8.00 am vertrekken. Sweet dreams :)

Woensdag 15 juni 2011

Wakker worden!! M´n bed uitgestuiterd, paar pancakes naar binnen gewerkt en om 8.00 uur zijn we vertrokken. Veel berg op en berg af wat onze oude bus maar bijna trekt, maar uiteindelijk zijn we na 20 (:p) min aangekomen in het centrum van utopia: Selvatura Park! Meteen kaartjes kompen voor canopytour en de hanging bridges. Lang geleden dat ik met zo´n BIG smile heb rondgelopen. Daarna tuigje gehaald, helm waar zeer waarschijnlijk wel een nieuwe gemuteerde vorm van de Amerikaanse en Chinese hoofdluis in gezeten heeft, en handschoenen waar de gemiddelde Franse kaasmaker 10 jaar voor nodig heeft om die geur voor elkaar te krijgen! Maar what the hell, IK GA GEWOON VLIEGEN OVER DE BOOMTOPPEN! Nog even een handtekeningetje zetten dat het mijn eigen schuld is als ik naar beneden mieter, en moet ik mijn eigen (!!) telnr opschrijven. Ka lang duren voordat ik opneem als ik al in het hiernamaals ben :P

Here we go!! Seriously, never ever EVER heb ik zoiets meegemaakt! Het is waarschijnlijk het beste te omschrijven als een drie uur durend orga....uhm, ook jonge lezers volgens mij hé..? Laat ik het dan maar houden op de kriebels van de spin op de kermis. VOOR 3 UUR LANG. Knappe man/kermisexploitant die dat gaat overtreffen :P
Echt geweldig dus, een uitzicht wat je nooit eerder gezien hebt en een natuur...WOW. Het is niet te omschrijven wat ik gezien heb, het is niet eens in foto´s te laten zien want je doet altijd wel een boom of plant tekort!
Ik heb van een route naar beneden (je gaat dus met 13 verschillende kabels van plateau naar plateau naar beneden waarbij je tussendoor soms stukjes over de grond door het regenwoud moest lopen) met mijn camera gefilmd, echt te VET. De laatste route naar beneden was 1 KM!! Ik hou al op. SUPERFREAKINGVET.

Na deze 3 geniale uren zijn we wat gaan eten in het restaurantje waar we weer uitgekleed zijn. Dat is het enige wat echt tegenvalt, de kosten voor de lunch en diner elke dag. Te toeristisch allemnaal.
Na de lunch ben ik met Eva en stelletje Jasper en Manon de hanging bridge wandeling gaan doen. Ook echt onwijs leuk, het zijn nog net geen houten bruggen uit een Indiana Jones film (ze zijn van metaal en groen :P) maar ze wiebelen wel. Helaas wel in een regenbui moeten lopen, maar eigenijk had dat ook wel iets aangezien je niet voor niks in een regenwoud loopt.
Toen we terug waren in het episch centrum van Selvatura Park zijn we nog even naar de kolibrietuin geweest. Nou was deze dag al perfect, maar dit was de kers op de taart. Wat een schattige beestjes die echt bijna niet op de foto te zetten zijn maar waar ik echt DE foto van deze vakantie gemaakt heb. Helaas is deze verbinding in het hotel van 100 jr voor Chr. dus kan ik deze niet met juliie delen, maar ´kenners´ weten dat het een geniale (Officieel vanaf nu het verboden woord voor mijn blogs, sorry) foto is. I know, it smells. You´ll love it anyway :)
Bedenk wel dat het toen nog steeds hoosde buiten, de kolibrietjes lkkr buiten rondvlogen en we dus helemaal doorweekt waren ondanks de poncho die ik aanahd. Wat je al niet over moeten hebben voor de perfecte foto (a)

Na dit memorabele moment zijn we nog wat gaan drinken met zijn allen en weer terug gegaan naar het hotel. Morgen vertrekken we uit deze regenwolk en gaan we naar Nicaragua. Daar is het ALTIJD zonnig, 2x zo warm en ga ik eindelijk weer evolueren tot rood kreeftje.

Wat een geweldige dag vandaag. Ben benieuwd naar mijn droom vannacht ;)

Vandaag heb ik eigenlijk niemand gemist :p Whahahahaha...
(Ok, das niet helemaal waar ;))

Tot in Nicaragua!

Love you
Charlie

-----------------------------------------------------------------------------------------

16 juni 2011 06:38 | Door: Suus
Hi Charlot! Wat heerlijk om je enthousiasme te lezen! Het klinkt allemaal fantastisch! Heel erg veel plezier, geniet van ieder moment en, Nouja, héél veel plezier dus!
Liefs, Suus
-----------------------------
16 juni 2011 07:09 | Door: kim
Hey Stuiterbal! :-P
Zo te horen heb je het prima naar je zin! Heel veel plezier nog, maar ik geloof dat dat zeker wel gaat lukken. :-D
Ben erg benieuwd naar alle foto's!
Knuf,
Kim
-----------------------------
16 juni 2011 07:55 | Door: Thir
Ik wil oook die excursie doen!
Kreeg al kriebels als ik eraan dacht dat ik het aan doen was.

Mis jou wel!

xxx
-----------------------------
16 juni 2011 07:59 | Door: Karin
Je wordt hier wel gemist hoor, Berline zei gisteren : ik mis Valentijn, Simone, Robin en Charlotte .... Dat kan nog wat worden, want de eerste 3 waren pas een paar uur weg ....
Wat een geweldige belevenissen weer, leuk om het een heel klein beetje mee te maken.
Groeten aan je 'partner', klinkt gezellig allemaal :-)
Tot het volgende verslag maar weer,
XXX, K.
-----------------------------
16 juni 2011 19:48 | Door: Erik
Geniaal :p verslag, toch wel beetje jaloers ;) Met je kat gaat het ook geniaal, hij's vandaag aan de geniale antihaarbalbrokken begonnen en da's maar goed ook :)

X
-----------------------------
18 juni 2011 07:15 | Door: Loran
Hey Charlie, super vet dat je colibri's live hebt gezien, ben weer benieuwd naar je foto's. Geniet van al het 'moois' ;-) Greetz... Have fun!
-----------------------------
18 juni 2011 10:40 | Door: Siemie
HOI CHAR,
zelfs aan de andere kant van de wereld kan ik je verhalen lezen. Het klinkt allemaal erg leuk wat je doet en meemaakt. Hier in Thailand is het ook vet en we gaan dan sowieso ook zo'n boomtoppen tocht doen denk ik!
Je kan onze verhalen ook lezen als je wilt op www.rsreizen.nl!
xx Siemie (en Robin)
-----------------------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Ola people, Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn reisverhalen. Enjoy en laat eens een berichtje acher, altijd leuk! XX Charlie

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 48269

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 28 Mei 2017

Alaska; Into the wild.

20 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Haiti, here we are again!

04 Juli 2016 - 27 Juli 2016

China, back to the roots.

07 Maart 2016 - 16 Maart 2016

Orlando: home sweet second home.

01 September 2015 - 29 September 2015

Dont cry for me, Argentina

08 Oktober 2014 - 15 Oktober 2014

Tokyo, to infinity and beyond.

14 Februari 2014 - 09 Maart 2014

De tocht der tochten: Mount Everest base camp

23 Augustus 2013 - 13 September 2013

Tripping through Thailand!

28 September 2012 - 26 Oktober 2012

Rondreis India & Nepal

17 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Geheimen van de Egypte

12 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Mother Nature, here I come!

02 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

Helping Haïti

01 September 2009 - 30 September 2009

Rondreis door India

Landen bezocht: