'It never rains in Nicaragua' - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu 'It never rains in Nicaragua' - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

'It never rains in Nicaragua'

Blijf op de hoogte en volg Charlie

18 Juni 2011 | Nicaragua, Granada

Dear peeps,

Vrijdag 16 juni 2011

Vandaag vertrekken we met de bus naar onze volgende bestemming: Nicaragua! Vanmorgen om 7.00 uur vertrokken, zal ongeveer 8 uur duren. Beetje gaar van de kroeg de avond ervoor (waar de vrouwelijke kant van een stelletje stikstrontjaloers is en er niet tegen kan dat haar hubbie samen met mij en een andere jongen van een koppel nog een slaapmutsje zijn gaan halen in de ' bar' van het hotel. Heeft door het raam staan schreeuwen dat hij de kamer niet meer inkwam, uberernstig. Na een petit glaasje whiskey en 5 (!) smsjes in een paar minuten tijd werd de honing te plakkerig en istie toch maar weggegaan. Sindsdien alstie ook maar een woord met me wisselt prikken die havikogen al in mn rug, maar is wel minder aan het worden en ik heb vandaag gewoon gezellig met haar gepraat. PPFFFF VROUWEN. Misschien moet ze ook eens bier gaan drinken, gaat ze mannen wat beter begrijpen :P)

Anyhow, de hele dag in de bus dus, veel geslapen tot aan de grens van Costa Rica-Nicaragua. De grensovergang was grappig: uitstappen, stempel halen in je paspoort terwijl de bus in de rij ging voor check enz. Na stempel moesten we de grens overlopen, langs ubersago agenten (even lief lachen), doorlopen en nog langs anderen agenten. Daarna moesten we onze paspoorten afgeven aan Fabian met een ingevuld blaadje dat we echt geen drugs meehebben enz, waarna hij de stapel met 21 paspoorten aan een ubervage dude geeft die er mee wegliep. Ik dacht echt: ik kom hier nooit meer vandaan, die verkoopt de bende en wij zitten hier in niemandsland. Maargoed, niemand zei wat om maar niks te forceren en duimen dat we snel weg zouden mogen. Had Fabian ons ook vriendelijk verzocht om niet te doen. Hij is er uiteindelijk wel achteraan gegaan, waar er even handjeklap is gedaan met dollars en Cordobas (munteenheid hier) zodat de bus niet overhoop gehaald hoefde te worden. Lang leven de open grenzen in de EU!

In het stukje niemandsland hebben ze wel 3 dutyfree winkels gebouwd waar je voornamelijk drank kan kopen (FYI: 5 flessen rum voor $36.00 Gratis zouden we in NL zeggen ;)) Alles bij elkaar hebben we meer dan een uur gewacht, viel op zich wel mee dus. Vervolgens moesten we naar de bus, met zn 21e op een rij gaan staan. Hoe cru het ook klinkt, het was net een executie. We werden gecheckt met foto in paspoort waarna we eindelijk wegmochten! Nog 2 uur rijden tot we in Granada zouden aankomen.
Door het stadje rijdend word ik weer helemaal blij: honderden gekleurde huisjes! Mijn little utopia zegmaar. Echt schattig stadje waar de tijd heeft stilgestaan en waar we uitkijken op 2 vulkanen: 1 actieve en een slapende. Daar gaan we overmorgen heen. poging 2!
Na het inchecken, doucen zijn we wat gaan eten, daarna gejubeld bij het feit hoe goedkoop alles hier is, beter vertaald als: COCKTAILS! Na eten naar een bar gegaan waar de eerste drie cocktails verleden tijd werden en daarna heel gaar naar bed. Love Nicaragua :)

Ps. Mn little bro is jarig vandaag, Happy birthday!

Vrijdag 17 juni 2011

Heerlijk geslapen, lkkr bed en airco op de kamer. Deze reis is eigenlijk geen reis maar en ordinaire vakantie :P voor mijn idee net een beetje teveel luxe. Maar verder moet ik niet klagen ;)

Na ontbijt zijn we naar het 3e grootste meer vd wereld gegaan dat om de 2 vulkanen ligt. Met 2 bootjes zijn we gaan varen, voeten in het water, Bob Marley op de achtergrond en genieten maar! Er liggen allemaal kleine prive eilandjes om de vulkaan heen met echt de prachtigste woningen. Er stond er 1 te koop, voor $300.000 ben je klaar, zo'n EUR.210.000,- GEWELDIG. Nog even op een klein eilandje waar een kroegje zat, echt te grappig, een kokosnoot (blegh) gedronken en eind van de ochtend terug naar Granada gegaan.

Smiddags heb ik met een paar mensen het stadje verkend. Kerk bezocht, over de markt gelopen (die deed me meer aan India denken, ranzige, stinkende bende). Ze hebben hier niet veel auto's en er gaat nog veel met paard en wagen. Nogal gaar van al het lopen hebben we een paard en wagen gepakt naar een andere kerk. Onze bestuurder was een jonge gozer die best goed Engels sprak en van alles over de stad wilde vertellen.
Na het bezoeken en beklimmen van de kerk heb ik toch met 4 anderen een tour door de stad gedaan en dat bleek achteraf echt veel leuker dan gedacht! We zijn naar het treinstation gereden dat niet meer ingebruik is omdat er uberhaupt geen treinen meer zijn in Nicaragua! Er is geen geld voor om deze aan te leggen en onderhouden, dus dan maar helemaal niet!
Daarna langs het oudste huisje in Granada gereden en uiteindelijk beland in een kleine sigarenfabriek. Hilarische fotos gemaakt, sigaartje gerookt en uiteindelijk ook gekocht. Voor speciale gelegenheden ofzo :P

Daarna terug naar het hotel, even mn bikini getest (me don't like bikini's) em hij deed het :P Daarna weer gegeten met een groep mensen en daarna... COCKTAILS & DANCING! Ik heb me nooit eerder zo kapotgezweet als toen. Maar heel gezellig, laten we het daar maar op houden... ;) ow, voor ik het vergeet, ik ben gisteren tot Miss Nicaragua bekroond, en het maakte niet uit dat ik zo licht was. Dat je het ff weet :P
Avond eindigde een beetje apart, omdat mijn (toch wel een beetje vage) roommate Eva tijdens haar diner (ze ging alleen eten vanavond) een local heeft opgedoken die ze ook mee had genomen naar de club waar wij waren, waarna ze opeens spoorloos verdwenen was. Ze heeft niks gezegd, gewoon opgelost. Uiteindelijk toen we terug gingen naar het hotel en de grapjes over 'of er nog iemand mee moest lopen naar mn kamer omdat die gast daar miss ook wel zou zijn (JA!)' en bleek dat ze nog niet terug was, gaat het toch wel een beetje raar voelen. Speak of the devil, kwam ze aan met allemaal politie in een taxi. Nu moet ik dit meteen rectificeren, want ik was op dat moment niet echt meer helder te noemen aangezien in een date had met mister Mojito, want de politie was er niet voor haar. Ze was wel kachel, die dude van haar ook die ze een hand heeft gegeven waarna zij naar binnen kwam. Toen heeft die dude van haar not stennis staan trappen met de portier wat bijna matten werd, waarna een 3e persoon (die mensen uit mijn groep 3 minuten daarvoor nog cocaine (WTF) had aangeboden) er zich mee ging bemoeien en het helemaal uit de klauwen ging lopen zijn me maar naar onze kamer gegaan en in slaap gedonderd...

Zaterdag 18 juni 2011

Uhm ja, roes uitgeslapen tot 9.00 uur, snel gedoucht en om 9.30 uur richting de vulkaan. Spontaan alles vergeten van de vorige avond, what happens in Granada, stays in Granada) Ik kan een nog langer verhaal gaan typen, maar bekijk de fotos die ik op facebook gezet heb. A picture says more that 100000 words.
It was freaking awesome, ik weet niet of ik zoveel hoogtepunten in 1 vakantie nog ga trekken.
De krater rookte, de geur is zo bizar en aards en prikt in je ogen, maar je wordt gewoon naar de krater gezogen en je kan blijven kijken en fotos maken.
We zijn met zn allen een pad opgelopen dat we echt geweldig uitzicht hadden, heb een filmpje gemaakt met mn tel die ik er de volgende keer ga proberen op te zetten (heb kabel niet bij me)
GEWELDIG. Nothing beats a smoking vulcano. You must love mother nature!

Uren hebben we daar doorgebracht, spijtig dat we weer wegmoesten. Toen ik naar de bus liep door de zwavel werd ik bijna niet goed, want op de een of andere manier was de zwavel veel scherper van geur. Heel bizar, sloeg op mn longen en tranende ogen. Maar echt onvoorstelbaar mooi!

Morgen gaan we weer terug naar Costa Rica, paar uur in de bus zitten.

Nog even wat rechtzetten nav mn vorige blog: ik mis jullie echt wel hoor :) Hahaha, niet eerder zoveel verontwaardigde berichtjes gekregen ;)

Kus voor degene die mij missen :)
XXXXXXX Charlie

-----------------------------------------------------------------------------------------

19 juni 2011 00:49 | Door: Charlie Luijk
Ik bedenk me nu dat ik niks over de titel heb geschreven en de link vergeten ben: het regent gemiddeld 1 dag per maand, en wij hebben elke dag nog regen gehad :P niet heel veel, maar toch!
Link naar een paar fotos (duurt nl echt heeeel lang): http://www.facebook.com/media/set/?set=a.211248958914315.53176.100000876368361&l=b47ee93c13 of http://www.facebook.com/media/set/?set=a.211248958914315.53176.100000876368361
-----------------------
19 juni 2011 06:30 | Door: Karin
Mooie foto's, alleen de 2e link doet het niet ?
Wat een belevenissen,spannend soms,en je bent pas 1 week weg :-)
Tot het volgende bericht.

XXX,K
-----------------------
19 juni 2011 16:06 | Door: kim
Mooie foto's en heftig veel te vertellen binnen een week zo! :-)
-----------------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Ola people, Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn reisverhalen. Enjoy en laat eens een berichtje acher, altijd leuk! XX Charlie

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 48347

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 28 Mei 2017

Alaska; Into the wild.

20 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Haiti, here we are again!

04 Juli 2016 - 27 Juli 2016

China, back to the roots.

07 Maart 2016 - 16 Maart 2016

Orlando: home sweet second home.

01 September 2015 - 29 September 2015

Dont cry for me, Argentina

08 Oktober 2014 - 15 Oktober 2014

Tokyo, to infinity and beyond.

14 Februari 2014 - 09 Maart 2014

De tocht der tochten: Mount Everest base camp

23 Augustus 2013 - 13 September 2013

Tripping through Thailand!

28 September 2012 - 26 Oktober 2012

Rondreis India & Nepal

17 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Geheimen van de Egypte

12 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Mother Nature, here I come!

02 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

Helping Haïti

01 September 2009 - 30 September 2009

Rondreis door India

Landen bezocht: