'Verven' @ Hart voor Haiti - Reisverslag uit Chambrun, Haïti van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu 'Verven' @ Hart voor Haiti - Reisverslag uit Chambrun, Haïti van Charlie Luijk - WaarBenJij.nu

'Verven' @ Hart voor Haiti

Blijf op de hoogte en volg Charlie

05 Augustus 2010 | Haïti, Chambrun

Dear people,

Dat was een heel verhaal gisteren he? Het klopte misschien niet helemaal qua tijd, ik was er nl al mee begonnen toen ik op het vliegveld van New York zat!

Vandaag zouden we naar Hart voor Haiti gaan, om te schilderen. Ik lag er om 23.00 in, voor begrippen van hier erg laat, en was om 5 uur eigenlijk alweer wakker. Ben er om 6.00 maar uitgegaan, m’n (oude) werkritme maar weer oppakken ;)…
Half 7 zat ik in de eetzaal, laptop meegenomen om nog maar eens te proberen of skype het zou doen. Ik heb me kapot gelachen, want ik zag en hoorde mijn moeder en Berline wel maar zij mij niet. Wel leuk om ze weer te zien :)

Toen om half acht ontbijten, droge musliebende met noten wat bijna niet weg te krijgen was. Blegh, wat een begin van je dag. Om 8 uur kwam Ronald, de oprichter van Hart voor Haiti, ons halen. Heel relaxt in een ge-aircode autoachtige jeep!
In de auto vertelde hij alleen dat we (nog) niet gingen verven, want er moest nog iets aan vooraf gaan: SCHUREN. En als ik ergens een hekel aan heb…
We moesten dus een gebouw wat op het terrein van Hart voor Haiti staat, een conferentiezaal, van boven tot onder schuren. Door de aardbeving zijn vele scheuren ontstaan en deze zijn opgevuld met cement door een paar Haitianen, op zijn Haitiaan: slordig en makkelijk dus!
We zijn echt van 8.45 – 12.00 uur en van 13.00 – 15.30 uur bezig geweest. En bedenk erbij dat het de hele dag door over de 35 graden was, we geen koud water hadden maar alleen gewoon lauw water uit de kraan bij Ronald thuis en dat ik me echt zo giga kapot gezweet heb!
Vrijdag gaan we terug en dan schijnen we de hele dag te gaan verven. Ben benieuwd! Hoop dat die Haitianen die vandaag ook aan het ‘werk’ waren de bende van het stof ontdoen, want we hebben al genoeg werk voor ze gedaan vandaag :P

Ik had het ook wel ff zwaar vanmiddag met de hitte, ben wat vaker even gaan zitten en veel water gedronken. De hele dag liepen er een paar kinderen om ons heen, en rond een uur of drie ben ik bij ze gaan zitten. Erg schattige kindjes, geen idee wie of waar de ouders waren want die heb ik de hele middag niet gezien. Maar wel leuk vermaakt :)

Ik moet even opschieten, om 20.00 is hier weer een verplichte meeting waarbij iemand een Bijbelstukje heeft voorbereid. Spannend.

Wat ik gisteren vergeten ben te melden is dat ik her geen fotos meer kan plaatsen, tenzij ik ervoor ga betalen. Dus ik zet lekker ‘alles’ op hyves zodat jullie kunnen zien wat ik gedaan heb!
www.hyves.nl/kissandpeace en dan hoef je niet in te loggen, maar kan je wel fotos zien als het goed is! (werkt het niet, dan hoor ik het graag!)

Tot snel weer!

Kus,
Charlie

-----------------------------------------------------------------------------------------

5 augustus 2010 06:33 | Door: Karin
Goed te lezen dat je echt aan het werk bent :-)
Geen idee waarom je ons wel ziet met skypen maar niet hoort, zou handig zijn als het helemaal goed werkte.
Ben benieuwd naar je meeting ervaring !
De hyves link werkt niet, laat ff weten hoe het wel kan ?
Succes met verven (alweer) en tot het volgende bericht.

XXX,K.
-----------------------
5 augustus 2010 08:28 | Door: Manouck
Hello,

Ik volg je op de voet, merk je het? De foto's gaan we snel op hyves bekijken. En uiteraard wachten we weer op het volgende verslag. Doe voorzichtig ! xXx Nouck
-----------------------
5 augustus 2010 16:34 | Door: Kees (pa)
Hallo charlie dochter,

Lekker he dat zweten!! Alleen dat je niet echt koud water hebt is wel jammer. Maar toch blijven drinken. Het is wel leuk dat je straks kan zeggen dat je de hele conferentie zaal hebt geverfd.
Ga je nog naar het kleine weeshuisje waar ik ook geweest ben??

Suc6 verder en we horen graag weer van je.

Ps. doe de groeten aan allemaal

Pa
-----------------------
6 augustus 2010 19:58 | Door: Thir
Chaaarles!

Je bent lekker hard aan het werk lees ik? Word je ook nog een beetje bruin? Hebben ze je tatoeage al gezien?

Iedereen vind de poes lief!
Hij doet alleen soms stout,
want hij gaat steeds de deur open doen en dan rent hij het dak op:p

Kom maar gauw weer zuruck:)

Heeeeel veel succes! En tot the next story!

Loveeeee
-----------------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Ola people, Leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn reisverhalen. Enjoy en laat eens een berichtje acher, altijd leuk! XX Charlie

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 48358

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 28 Mei 2017

Alaska; Into the wild.

20 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Haiti, here we are again!

04 Juli 2016 - 27 Juli 2016

China, back to the roots.

07 Maart 2016 - 16 Maart 2016

Orlando: home sweet second home.

01 September 2015 - 29 September 2015

Dont cry for me, Argentina

08 Oktober 2014 - 15 Oktober 2014

Tokyo, to infinity and beyond.

14 Februari 2014 - 09 Maart 2014

De tocht der tochten: Mount Everest base camp

23 Augustus 2013 - 13 September 2013

Tripping through Thailand!

28 September 2012 - 26 Oktober 2012

Rondreis India & Nepal

17 Maart 2012 - 27 Maart 2012

Geheimen van de Egypte

12 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Mother Nature, here I come!

02 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

Helping Haïti

01 September 2009 - 30 September 2009

Rondreis door India

Landen bezocht: